Helweek

14 maanden na aanschaf van het boek én met een beetje steun (daarover later meer), maar hey, better late than never: vandaag begon ik mijn helweek.

HELWEEK:

De week begrijp ik, of het echt een hel wordt is de vraag.

Om 5 uur opstaan en de dag beginnen met een workout – check.

5 uur is vroeg. Vooral na een zaterdagnacht doorhalen op Awakenings. De miezerregen komt ook niet echt als geroepen, maar bij aankomst op Strijp-S kijk ik recht in de ogen van een hele groep enthousiastelingen. Dat helpt!

Let’s do this!!

Een kleine warming up en daarna is het tijd om trappen op te squatten en rennen. Dat tweede kan ik prima, dat eerste niet (ligt aan de trap uiteraard – #fitgirl ;-)) Even later mogen we in de parkeergarage met sprintjes een hellingproef doen en de vloer in zo’n parking eens van dichtbij bekijken met shoulder presses.

I’ll tell you, it’s dirty there!

Met teer aan onze handen en zweetdruppels op ons hoofd van nóg meer sprintjes en burpees zit een uur sporten erop. Wat een goede start van deze week!

Héérlijk moet ik zeggen, vroeg opstaan, meteen actie, ik heb zin om mijn werkdag te beginnen!

En die gaat als een trein. Een aantal van mijn collega’s weten van mijn challenge en motiveren me een beetje. Ik werk hard, word niet afgeleid door WhatsApp, social media of andere nutteloze praktijken en doe veel dingen waar ik eigenlijk niet zo’n zin in heb – want dat is het idee; die to do list wegwerken!

Tot 3 uur

Ik word een beetje misselijk van de vermoeidheid. Een rondje in de frisse lucht rekt mijn energielevel nog een uurtje, maar daarna word het echt heel moeilijk voor me. Nog meer laat mijn lichaam zien dat ik een ochtendmens ben.

Maar, ik heb hem overleefd. Om half 6 sloot ik m’n pc af om naar huis te gaan. Eten, een boodschappenlijstje maken en even snel bloggen. Iets wat ik al ruim een jaar niet heb gedaan (en dat blijkt, want ik ben ruim 2,5 uur bezig geweest mijn blog weer te repareren…).

Morgen dag 2! To be continued…


En mocht je geen idee hebben waar ik het over heb..

De gouden regels van HELWEEK

  • Start maandagochtend en stop zondagavond
  • Sta elke ochtend om 5.00 uur op
  • Ga elke avond om 22.00 uur naar bed
  • Werk de hele week extreem hard. Wees gefocust, bewust en plichtsgetrouw
  • Blijf trouw aan je plan
  • Wees bewust van je modus en focus
  • Wees je bewust van de verschillende rollen die je in de loop van een dag vervult en vervul ze met glans
  • Probeer de hele tijd blij, positief en oplossingsgericht te zijn
  • Wees daadkrachtig en proactief
  • Neem weloverwogen, kwalitatieve rust
  • Besteed extra aandacht aan kleding en uiterlijk
  • Laat alle privéaangelegenheden tot de avond wachten
  • Gebruik geen sociale media onder werktijd
  • Beperk praatjes met collega’s tot een minimum
  • Train minstens één keer per dag, het lieftst ’s ochtends
  • Eet de hele week uitsluitend gezond
  • Laat de tv uit

Meer van hetzelfde

2 thoughts on “Helweek

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *